دور دنیا با شباهنگ

مجله سفر و گردشگری

مجله سفر و گردشگری

دور دنیا با شباهنگ

دور دنیا با شباهنگ یک مجله آنلاین در زمینه سفر و گردشگری بوده که سعی دارد تا با ارائه مطالب کاربردی برای مخاطب عام، گامی در جهت افزایش آگاهی نسبت به سفر و صنعت توریسم بردارد. امید است این امر با همراهی شما بزرگواران میسر و موثر باشد.
تمامی حقوق وبلاگ و مطالب آن متعلق به آژانس مسافرتی "شباهنگ آسمان بدون مرز" میباشد.
shabahangsky.com

طبقه بندی موضوعی

ده مکانی که قبل از نابودی باید دید!

دوشنبه, ۱۰ تیر ۱۳۹۸، ۱۰:۲۹ ق.ظ

معرفی 10 مکان دیدنی، قبل از اینکه از بین بروند!

تغییرات آب و هوا، تخریب اکوسیستم و افزایش سطح دریا، دلایلی هستند که موجب می­شوند تماشایی­ ترین گنجینه­ های این سیاره به زودی ناپدید شوند. ما به همین دلیل می­خواهیم لیستی از 10 مکان با ارزش را قبل از اینکه ناپدید شوند، با شما به اشتراک بگذاریم. اگر تصمیم دارید هریک از این مناظر را از نزدیک ببینید، اهمیت حفاظت و مراقبت از محیط زیست را به خاطر داشته باشید.

  1. ماداگاسکار

این جزیره که در اقیانوس هند واقع شده، به علت جدایی طولانی مدت از دیگر مناطق، از نظر گیاهی و جانوری بسیارغنی و منحصر به فرد است. قطع درختان جنگلی و شکار غیر قانونی، دو چالش اصلی هستند که ماداگاسکارامروزه با آن­ها روبرو است.

ماداگاسکار

  1. مالدیو

جزایر مالدیو تنها 1.5 متر بالاتر از سطح دریا قرار گرفته­ اند؛ این جزایر به دلیل افزایش سطح دریا در خطر هستند.

مالدیو

  1. ونیز

پدیده افزایش آب در ونیز به شدت در حال بالا رفتن است، و با آب شدن یخ­های قطب شمال، احتمال غرق شدن شهر وجود دارد.

ونیز

  1. آفریقای سیاه

صحرای ساهارا حدود 1 کیلومتر در ماه گسترش می­یابد، و باعث بیابان زایی در مناطق اطراف و تبدیل زمین­های آفریقا به بیابان­های بایر می­شود.

آفریقای سیاه

  1. بنگلادش

بنگلادش با توجه به جایگاه جغرافیایی­ اش، توسط سیل­ های ناگهانی و باران­های سیلابی و طوفان ها تهدید می شود. هم­چنین از دوره های قحطی و خشکسالی رنج می برد.

بنگلادش

  1. یخچال طبیعی آلچ، سوئیس

درست همانند بقیه یخچال های موجود در آلپ، این یخچال نیز به سرعت در حال ذوب شدن است.

یخچال طبیعی

  1. جنگل­های بارانی تاهوامانو، پرو

این جنگل دارای تنوع زیستی بالایی است؛ اما متاسفانه نه برای مدتی طولانی، چرا که هربار درختان ماهاگونی (قهوه­ای مایل به قرمز) بیشتری را برای تقاضای بازار بین­المللی چوب از بین می­برند. جنگل زدایی گسترده این اکوسیستم را تغییر داده است و زندگی قبایل بومی که تمام زندگی خود را در این جنگل­ها زندگی کرده اند را تحت تاثیر قرار داده است.

  1. صخره ­های مرجانی بلیز

صخره­ های مرجانی بلیز دارای یک اکوسیستم غنی است که تغییرات آب و هوایی، آلودگی، افزایش درجه حرارت اقیانوس، طوفان ها و گردشگری زیاد آن را در آستانه نابودی قرار داده­ اند. 40 درصد از این صخره­ های مرجانی تاکنون نابود شده­ اند.

صخره های مرجانی بلیز

  1. دریای مرده

دریای مرده به دلیل تبخیر آب، فعالیت­های کشاورزی و استخراج معادن صنعتی، در معرض خطر خشک شدن قرار دارد.

  1. رودخانه یانگ ­تسه

این منطقه زادگاه بسیاری از گونه های خاص گیاهی و جانوری، از جمله پاندا غول پیکر و دلفین رودخانه یانگ تسه است. با توجه به ساخت و سازهای عظیم و انتقال مداوم کشتی ها، این رودخانه به یکی از آلوده ترین مناطق جهان تبدیل شده است؛ توسعه کشاورزی نیز باعث بروز جنگل زدایی در این منطقه شده است.

رودخانه یانگ تسه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی